Skrivet: 2013-06-06 | 16:41:00
Kategori: Allmänt

rudebecks

Fick lite frågor om min skola och hur det är att gå där, så tänkte försöka svara på dem! Jag går natur på Sigrid Rudebecks Gymnasium och har gjort det nu hela ettan. Är fruktansvärt glad att jag kom in och det var inget alternativ att gå någon annanstans för mig. Att gå natur innebär ju väldigt mycket pluggande, och speciellt på Rudebecks där alla är väldigt motiverade eftersom intagningspoängen är så hög och skolan är så bra. Men mycket plugg hade det ju varit oavsett vilken skola jag valt, eftersom det är ju faktiskt gymnasiet. Även att eftersom alla, i alla fall på natur, pluggar relativt mycket blir man motiverad till att göra det själv, vilket såklart lönar sig väldigt mycket i slutändan.
 
Man blev snabbt en rudebeckare och en del av skolan, vilket är väldigt kul. Det händer mycket under läsåret som gör det roligare att gå i skolan och som skapar gemenskap, t.ex. gårdsfesten för ettorna, folkdansen, slaget om innerstan och roddkampen. Att det går fler tjejer än killar på skolan stämmer faktiskt lite om man ser på samhällsklasserna i min ålder, men inom natur är det ganska jämnt fördelat och i det stora hela är det absolut ingen märkbar skillnad. Så det är inget man behöver tänka på!
 
Jag kunde alltså inte vara nöjdare med mitt val av skola. Hoppas jag lyckades svara tillräckligt på alla frågorna!
 
Bilden har jag tagit av Sandy!
 

Postat av: Louisa

Hej! Jag går på Rudebeck nu och jag undrar ifall det var nollning på gårdsfesten och isånnafall var det frivillig? Vad gjorde man och var det pinsamt? Den är nämligen imon och skulle vara jätteglad om du svarade typ ikväll. Är jättenervös och funderar på att inte gå...

2013-09-18 | 18:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: