Skrivet: 2013-09-04 | 18:25:00
Kategori: Frågor och svar

en fråga

Fick en fråga som jag tänkte svara på:

 

Hej! Undrar bara vad du har för betyg? Du verkar plugga sjuukt mycket (har läst din blogg ett tag). Så du borde väl typ ha A och B i alla ämnen? Jag har precis börjat gymnasiet och försöker klura ut hur mycket plugg det kommer krävas för att få höga betyg höhö :p lönar det sig att plugga så mkt som du? hur mycket tid lägger du ner på skolarbete?

Går samma linje som du förresten!

 

Hej! Även om jag inte vill säga exakt vad mina betyg är, kan jag ju säga att det absolut lönar sig att plugga mycket, så länge man håller det på en nivå man klarar av. Sen är det nog lite olika också beroende på hur man är, vissa kanske lär sig ganska fort medan andra behöver sitta och nöta. Jag är nog en som behöver nöta en del. Såhär i tvåan krävs det oftast mellan 1-2 timmar om dagen till att plugga, om det inte är något prov eller liknande som man behöver plugga mer till, och kan nog säga att det var ungefär lika mycket i ettan också!

Hoppas svaret hjälpte lite i alla fall!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: