Skrivet: 2014-01-07 | 19:44:00
Kategori: Allmänt

2013

Har satt ihop små bildsamlingar från varje månad för att försöka sammanfatta året som nu är över. Inte säkert att alla bilder som togs vid månadsskiftena är i helt rätt månad för de har hamnat efter när jag la upp dem, men gör nog inte så mycket!
 
Januari
Gjorde några tappra, men misslyckade, försök att få till ett par snygga macarons med utrustningen jag fått i julklapp. Sedan någon gång i mitten var det begravning för mormor. Var ute med hundarna ganska mycket i trädgården och tog kort på dem när de lekte i snön.  
 
Februari
Här hände det ganska mycket! Jag, Sandy, Ossian och Dagur var mycket hemma hos mig och umgicks. Jag lärde Sandy att åka skidor i alebacken, och det blev även en tacokväll med oss två hos henne. Fick ett nytt objektiv och kunde vara ute och ta kort på den vita vintern! Tog väldigt många fikor efter skolan för att få lite värme i kylan, och gick långpromenad med Simon. 
 
Mars
Kom igång med min nyttighet och la väldigt mycket tid på att laga till och prova nya rätter. Hade en heldag med Sandy, Ossian och Dagur här i Lerum med först bad och bowling på vattenpalatset och sen gick vi hit och spenderade kvällen och natten. Vi några tjejer från klassen åt brunch på egg and milk och jag och mamma gjorde egen sushi. Var på bio med de vanliga, haha, och sen blev de påsk, så då åkte vi bort till några släktingar för att fira som vi gör varje år.  
 
April
Vi gick och shoppade flera dagar, tog väldigt många fikor vilket även det tömde plånboken och spenderade en kväll och natt hos mig efter att ha varit och klättrat. Jag och Sandy en tog fotopromenad i kvällssolen. Köpte mig en vårjacka på twist and tango och åt väldigt många bannanpannkakor.   
 
Maj
Gjorde mig smoothies och hängde med hundarna i trädgården. Det blev valborg och vi gick och såg på kortegen innan vi vandrade mot en restaurang där det fanns ett bokat bord. Jag och Sandy åt sushi på altanen och åkte även upp och spenderade helgen i Grundsund. Spelade in en film till engelskan, så tog många dagar med kameran till skolan och kunde ta lite skojbilder under dagen.  
 
 
Juni
Precis innan lovet börjar och det händer så mycket kul hela tiden. Fortsatte med engelskafilmen vilket ledde till årets första iskalla dopp. Roddkampen mot Samskolan tog plats och vi åt en väldigt härlig brunch hemma hos Astrid. Hade även en grillkväll vid vattnet för att klassen skulle kunna säga ett sista hejdå till Dagur som skulle flytta i slutet av sommaren. Sedan fyllde jag år, så då åt vi lunch ute i Grundsund och sen när vi kom hem var det släktkalas. Som avslutning på läsåret skulle klassen åka ut till Marstrand, men vi åkte upp i förväg till Ossian sommarställe och sov där för att ta båten till Marstrand nästa dag. Var ju såklart också stundenten som vi kollade på på hagaplan. Åkte även till Cypern men det fick vara med i nästa månad. 
 
Juli
En väldigt händelserik månad, vilket kanske inte är så konstigt eftersom det var sommarlov och allt bara var jättebra. Åkte då till Cypern med min kusin och våra mammor vilket var väldigt skönt. När vi kom hem bodde jag, Sandy och Dagur på mitt sommarställe i Grundsund under några dagar, och var längesen jag spelade så mycket spel istället för att använde datorn eller se på tv på kvällarna och dagarna. Var även upp med familjen och tog mig in i kohagarna för att kunna fotografera de på närmade håll. Skaffade mig ett jobb under en liten period, och en kväll jag cyklade hem tog resan nästan en timme, istället för tio minuter, för att jag tagit med mig kameran. I slutet drog jag, Sandy, Dagur och Ossian till Ossians sommarställe i Frankrike i tio dagar.
 
Augusti
Månaden inleddes då i Frankrike, vilket var en extremt rolig resa med väldigt mycket aktivitet. Vi hade en grillkväll hos Dagur för att säga hejdå till honom. Vi fyra var uppe och bodde i Sandys lägenhet i Stockholm och morfar fick racerkörning i födelsedagspresent. Sen var det hemskt nog dags för oss att säga ett sista hejdå innan Dagur åkte till Island för alltid. Ossian fyllde år så jag och Sandy fixade en födelsedagsmiddag för honom, och fyllde år gjorde även min kusin så då var det dags för släktkalas.  
 
September
Gick ut och fotade i hästhagen och åkte båt och badade vid havet för sista gången det året. Sen blev det mycket ätande haha, först gick vi ut på north och åt hamburgare några tjejer i klassen, åt brunch hos Mikaela, fikade, gjorde smoothie och nyttiga mellanmål.
 
Oktober
Kanelbullens dag kom så vi gick till haga och fikade. Gjorde mina egna goda proteinbars och fotade med mamma i det fina höstvädret. Brunchade hos Vilma och var på kalas.
 
November
Firandet av halloween skedde här hos mig efter att vi spenderat timmar i badrummet med smink och fakeblod. Gick på improvisationsteater med familjen vilket var väldigt kul! Var ute med hundarna och mamma i kylan men åkte sedan till Gran Canaria för att njuta lite. 
 
December
Hade julbak hemma hos Mikaela och sen var det dags att klä upp sig inför vinterbanketten. Hade eget litet julbak här hemma och firade julafton med släkten. Och för att avsluta hela detta året kom ju såklart nyår vilket var en väldigt rolig och dansfylld kväll! En bra avslutning helt enkellt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: